Strategies to approach the young people to the Policies of Youth.

Strategies to approach the young people to the Policies of Youth.

We are in a time where emerges with force the denominated "Social Media", that crosses at the moment to any type of organizational management (either a private company, whether a public organization), and in establishing a new real- virtual space where what matters are the conversations, relationships between organizations and customers, or "prosumers", which are increasingly taking prominence.

All this takes place in a framework of management of organizations where the prevailing and powerful idea: "No participation without a participatory culture". It is necessary that public agencies where we develop youth policies and services we constantly rethink the way we act and the strategies they use to achieve appropriate goals.

This paper attempts to analyze several practical examples of Youth Services and Youth Policies, according to Christopher Sopher proposals developed in his studio "Younger Thinking": Top 10 Strategies to bring the media to young people. Christopher Sopher suggested in his research a series of measures to be adopted by media companies "to attract younger audiences and make an impact, profitability and excellence in journalism to do it.

I invite you to read this post:
http://ow.ly/4Co5e

(This paper is in Spanish. But they have the Google translator on the blog)
_________________________________________
SPANISH VERSION:

ESTRATEGIAS PARA ACERCAR A LOS JÓVENES A LAS POLÍTICAS DE JUVENTUD

Nos encontramos en una época donde emerge con fuerza el denominado como "Social Media" que atraviesa actualmente a cualquier tipo de gestión organizativa (ya sea una empresa privada, ya sea una organización pública), y en la que se constituye un nuevo espacio real - virtual donde lo importante son las conversaciones, las relaciones entre las organizaciones y los clientes o "prosumers", los cuales adoptan cada vez más protagonismo.

Todo ello se desarrolla en un marco de gestión de las organizaciones donde prevalece ya la idea-fuerza: "No hay participación sin cultura participativa". Y es necesario que desde los organismos públicos en donde desarrollamos políticas y servicios de juventud nosotros nos replanteemos permanentemente nuestras formas de actuación y las estrategias que utilizamos para conseguir las metas oportunas.

En esta ponencia se intenta analizar diversos ejemplos prácticos de los Servicios de Jóvenes y Políticas de Juventud, conforme a las propuestas que Christopher Sopher elaboró en su estudio "Younger Thinking": Las 10 Estrategias para acercar los medios a los jóvenes. Christopher Sopher propone en su investigación una serie de medidas que deberían adoptar las empresas de medios de comunicación "para atraer a las audiencias jóvenes y lograr un impacto, la rentabilidad y excelencia periodística al hacerlo".

Os invito a leer este post:
http://ow.ly/4Co5e

(Esta ponencia está en español. Pero se dispone del Traductor de Google en el blog.)